trepojkarochentjej

Alla inlägg under oktober 2012

Av åsa - 17 oktober 2012 21:59

Sägs att det ska bli upp mot 20 grader nästa v. Vad händer? Slutet på oktober... Hallå eller?!?
I morse när Emma var lämnad åkte jag till Catrin på kaffe och en massa tjöt. Riktigt trevligt :)
En sväng på överby på hemvägen. Gick och kikade och handlade sen mat.
När jag hämtat Emma åt jag lunch. Hon la sig i soffan och tittade i skolkatalogen under tiden.
Sen satte vi oss i vardagsrummet. Jag framför brasan och virkade på mattan. Hon satt i soffan och spelade på sitt ds.
Ludwig fixade mellis åt dem. Sen tittade de på film. Jag röjde upp i tvättstugan och gjorde sen middag.
Emma hade hockeyskola idag så jag åkte med henne och Jörgen och Ludde åkte till båten och grejjade.
Kram Åsa

Vdc

Av åsa - 16 oktober 2012 21:01

Gick upp extra tidigt i morse. Sotarn skulle komma mellan 7-9. Så klart han inte kom förrän närmare 9..... Men om jag inte hade gått upp tidigt hade han väl stått här kl 7.
Spisen är iallafall utan anmärkning. När han gick hämtade jag ved och började elda.
Ringde vdc om Ludwig som varit lite tungandad till och från.
Det visade sig när vi kom dit och träffade en jättetrevlig läkare.
Han lyssnade och tittade på honom. Skickade honom till labb för att ta snabbsänkan, men den visade inget.
Förkylningsastman är tillbaka. Blääää!!!!
Han fick medicin som vi nu hoppas ska hjälpa. När han var liten hade han samma sorts mediciner.
Lämnade honom på skolan igen och gick för att hämta Emma. Moa följde med oss hem idag för att leka med henne.
Sköljde av köks, tvättstugefönstren innan jag gick in och satte på kaffe. Barnen åt mellis när Ludde kommit från skolan.
Fick ett ryck och testade baka ett nytt lchfbröd. Inte det godaste jag ätit, men helt ätbart.
Gjorde köttfärsgratäng till middag.
En tur till överby och apoteket och blomsterlandet.
Köpte en blommgrupp som vi åkte förbi Jörgens pappa med, som idag fyller år.
De små sussar sött, och Jonathan fixar på sitt rum.
Snart ropar min säng på mig med. Sov inte så gott i natt, men hoppas ta igen det nu i natt.
Kram Åsa

Av åsa - 15 oktober 2012 20:06

De små barnen har Jörgen nyss nattat. De sover säkert snart. De är jättetrötta idag med, liksom jag. Är sugen på något men vet inte vad. Jobbigt....
Startade med ett träningspass idag med. Åkte sen hem och åt och surfade runt en stund. Sen vek jag tvätt.
Hämtade Emma och åkte till ÖB och köpte en fågelmatare och frön.
Röjde lite här inne och dammsög.
Emmas kompis Maja och hennes mamma kom på playdate. Lika trevligt som vanligt. Sen åkte Emma med dem på en liten shopingtur.
Fixade middagen som vi precis hade ätit när Emma kom hem igen.
Duschade barnen och sen Bolibompamys.
Kram Åsa

Av åsa - 14 oktober 2012 21:11

Festen i går var jättetrevlig. Först fick vi en jättegod bål som smakade jordgubb/ Vattenmelon. Supergod. Sen bjöd de på buffé som avslutades med ananas,coccospaj med glass. Allt var jättegott.
Vi dansade och hade kul.
Idag cyklade vi till pappa och maritha och hämtade barnen. Kaffe var vi in och fick.
Ludde och Emma hade vaknat supertidigt, så de har varit sega hela dagen, liksom vi.
Har iaf rivit färdigt det lakan jag höll på med. Fick bra hjälp av Emma att rulla upp på bollen.
Virkade ca 2 varv. Tar en stund att komma runt nu när de blivit såpass stor.
Middag fick bli kinamat i kväll.
Har gått igenom luddes garderob med honom, bytt sängkläderna.
Nu ligger vi och slappar vid tvn.
Kram Åsa

Av åsa - 13 oktober 2012 14:51


Vaknade med huvudvärk som vägrar ge med sig :(
Har iaf varit en snabbis med familjen på överby och handlat lite mat.
Jörgen är i ishallen och står i kiosken.



Jag ligger på soffan framför brasan med Emma & Ludwig och tittar på Grodmysteriet. Jag tittar bara med ett öga, men de verkar gilla den.
Ska snart ställa in laxfileer i ugnen, så vi får mat i magen innan barnen ska till morfar & maritha där de ska sova i natt. Vi ska på 40-årsfest några hus bort. Hoppas verkligen huvudvärken släpper, för jag tror det kan bli en riktigt rolig fest.
Kram på er alla/ Åsa

Av åsa - 12 oktober 2012 16:36

Här slöar vi lite....
Jag och mannen ligger i varsin ände av soffan så Emma la sig på min matta och spelar DS under pippifilten   
Snart åker vi till våra goa vänner fam Severinson på en bit mat innan vi drar vidare till Grästorp på ljusfestivalen. Blir spännande att se om det är några spöken i skogen.
Kram Åsa

Av åsa - 10 oktober 2012 13:11

Sitter och lyssnar på närradion.

De har besök av Nöjespatrullen från Sylte.

De sjunger och pratar om vad de gör på dagarna.

Ett härligt gäng  


Jag har tränat efter jag lämnade Emma i skolan.

Känns riktigt bra efter 30 min på crosstrainern  

Körde några maskiner med.


Efter det har jag tvättat, färgat om håret, lagat mat til familen som de ska äta när de bara är snabbt hemma innan hockey/fotboll i eftermiddag.


Nu ska jag packa jobbväskan och åka till min älskade syster och dricka    ute i på deras går.

 

(taget på släktträffen i Hunnebo) 


Ha en fin dag i   

Kram Åsa

Av åsa - 9 oktober 2012 21:38

Har varit så trött ett tag. Hoppas bara jag inte ska bli sjuk. Det har jag ingen lust med.
Tvättade, softade mest på förmiddagen i dag. Hämtade Emma och åkte till maxi och handlade.
När ludwig kommit åt vi mellis.
De kollade sen på film. Ludwig har även han varit trött idag.
Rensade ur mina sommarskor och tog ner en höstjacka.
Emma testade ett par stövlar.
På kvällen kom Jörgens föräldrar på fika. Gjorde chokladglass med Emma.
Den blev jättegod.
Nu ligger vi i soffan och slappar.
I morn är tanken att jag ska träna.

Kram Åsa

Ovido - Quiz & Flashcards