trepojkarochentjej

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2012

Vdc

Av åsa - 16 oktober 2012 21:01

Gick upp extra tidigt i morse. Sotarn skulle komma mellan 7-9. Så klart han inte kom förrän närmare 9..... Men om jag inte hade gått upp tidigt hade han väl stått här kl 7.
Spisen är iallafall utan anmärkning. När han gick hämtade jag ved och började elda.
Ringde vdc om Ludwig som varit lite tungandad till och från.
Det visade sig när vi kom dit och träffade en jättetrevlig läkare.
Han lyssnade och tittade på honom. Skickade honom till labb för att ta snabbsänkan, men den visade inget.
Förkylningsastman är tillbaka. Blääää!!!!
Han fick medicin som vi nu hoppas ska hjälpa. När han var liten hade han samma sorts mediciner.
Lämnade honom på skolan igen och gick för att hämta Emma. Moa följde med oss hem idag för att leka med henne.
Sköljde av köks, tvättstugefönstren innan jag gick in och satte på kaffe. Barnen åt mellis när Ludde kommit från skolan.
Fick ett ryck och testade baka ett nytt lchfbröd. Inte det godaste jag ätit, men helt ätbart.
Gjorde köttfärsgratäng till middag.
En tur till överby och apoteket och blomsterlandet.
Köpte en blommgrupp som vi åkte förbi Jörgens pappa med, som idag fyller år.
De små sussar sött, och Jonathan fixar på sitt rum.
Snart ropar min säng på mig med. Sov inte så gott i natt, men hoppas ta igen det nu i natt.
Kram Åsa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa - 31 oktober 2013 22:28

Skriver nu mitt sista inlägg här. Flyttar fr.o.m. i morn till loppi.se/trepojkarochentjej Hoppas du hänger med dit. I går va jag och Emma och gjorde några ärenden. Sen hade vi hemligt uppdrag på eftermiddagen. Var även på ännu en husvisning, ...

Av åsa - 29 oktober 2013 22:27

Äntligen är barnens höstlov här. Barnen är glada att få vara lediga. I går lekte Emma och Jesper hela dagen. När vi satt och åt middag säger Emma plötsligt att hon har ont i halsen och är varm i pannan. Jajjemän... 38,5. Hade inte märkt någo...

Av åsa - 28 oktober 2013 10:08

En härlig helg till ända. I lördags var det städdag här i området, men med det vädret som var gick det snabbt. Det blåste och regnade på tvären... Emma lekte med Jesper, först här och sen kickade de hem till honom. Vi var på husvisning, men de...

Av åsa - 26 oktober 2013 10:39


Vilket busväder det bjuds på i dag.... Regn och blåst. I går gjorde jag ärenden på förmiddagen. Va även på jörgens jobb med fika på deras 11fika. Hämtade Emma som hade med sig Max hem. Ludde hade med sig Filip och Viktor. På kvällen körd...

Av åsa - 24 oktober 2013 18:50

Sitter i badrummet med Emma som badar, men inte som alla andra... Har fortsatt virka. Vem kunde tro annat? Är på tredje mössan nu. Jättekul. Ludwigs Goblinsmössa är färdig och han är jättenöjd. Kul. Har redan bestämt vilket mönster det blir ...

Ovido - Quiz & Flashcards