trepojkarochentjej

Alla inlägg under februari 2013

Av åsa - 26 februari 2013 09:25

Att jag älskar solen och värmen har nog inte undgått någon....
Nu har jag hittat min favoritplats. I uterummet. Innanför skjutdörren, men med den öppen. Där kommer inte vinden åt. I går satt jag i bara kortärmad topp en stund. Känner vibbar av våren. Underbart.
Solen är här idag med.
Kram Åsa

Av åsa - 24 februari 2013 13:55

Solen har inte riktigt bestämmt sig om den ska vara framme eller inte.
I går satt jag i dörröppningen i uterummet och njöt. Tog med kaffet ut dit efter lunchen.
Hoppas solen bestämmer sig för att stanna här idag med. Tänkte mig en promenad efter maten.
Kram Åsa

Av åsa - 23 februari 2013 11:03

Nu är mattan jag virkat färdig. Sitter och funderar på om jag ska börja med nästa. Den kommer gå i blått.
Jörgen och Emma är med Ludwig på hockey.
Kram Åsa

Av åsa - 21 februari 2013 20:27

I eftermiddag kom solen fram. Och den värmde riktigt skönt. Jag och Emma gick och mötte min syster och Jesper som följe med hit. Barnen åkte i backen och klättrade i träd medans vi satte oss i öppningen av vårt uterum. Vi satt där och njöt av solen och en god kopp kaffe.
Gick in och gjorde mat. Sen tittade jag och mina små på familjen annorlunda. Nu har de lagt sig och för mig blir det bara soffmys till sängen ropar på mig.
Kram Åsa

Av åsa - 19 februari 2013 21:18

Idag har jag ätit middag med mitt hjärta. Helt själva var vi. Det var inte tänkt så.... Men va mysigt.
Sen åkte han på kurs och jag plockade upp barnen och hade Bolibompamys innan de la sig.
Mina stora killar är hos sin pappa, Emma gick med en kompis hem från fritids. Det bestämde vi i går.
När jag skulle hämta Ludwig på sportlovshockeyn fick jag bara med mig hans väska hem.... Han åkte med en kompis hem.
Har tittat på bygglov nu. Blir sugen på att fixa ordning lite.
Kram Åsa

Av åsa - 18 februari 2013 21:24

Kväll efter middagen var bortplockad satte jag mig och rev lakan till mattan.

Emma kom ut i köket till mig.

Hon ville testa virka så hon tog en bit och jag visade henne och så satte hon i gång.

En orm ska det bli, bestämde hon.


När jag rivit färdigt gick vi in till soffan och kollade Bolibompa.

Då la hon sin virkning i min korg och sa att hon ska fortsätta i morn.

Jag virkade vidare tills barnen la sig.
Ullared har vi tittat på mannen och jag.

Blir alltid sugen på att åka dit när jag tittar på det.
Kram Åsa

Av åsa - 17 februari 2013 14:48


Fick inspiration av Marika att virka igen.

Roligt.
Satt större delen av gårdagen och rev lakan och virkade.
Vi var även hos pappa och Maritha och drack kaffe.

På vägen hem köpte vi pizza.

Senare var det mellomys.
Har virkat lite i dag med och dammsugit.
En lugn helg med andra ord, vilket är behövligt.
Kram Åsa

Av åsa - 15 februari 2013 19:38

Väggen blev klar idag.

Jag är jättenöjd.

Blev precis som jag tänkt mig.


Emma fick månadens paket från Draken & Juvelen i går men öppnade den idag. Ett par snygga jeans och en lila tröja. Jeans behövde hon så de kom passande. Brukar gå in på deras hemsida så jag vet vad som ska komma. Nästa månad kommer en snygg lila joggingoverall.


Nu myser jag och Emma och tittar på Wild kids. Tjejmys!!!


Ludwig och Jörgen är på hockey.
Kram Åsa

Ovido - Quiz & Flashcards