trepojkarochentjej

Alla inlägg under december 2012

Av åsa - 10 december 2012 20:43

Blev några paket inslagna innan jag gick och hämtade Emma och Jesper i skolan.

 Först stannade vi när det var en bil som skulle backa in på en kort gångväg och sanda.

 

Det var jättespännande. Vi var tvugna att titta tills han var färdig  

Nästa stopp var på parkeringen där några barn byggt en koja med flera gångar i.


De lekte ute medans jag gick in och åt lunch och tog diskmaskinen.

När de sen ätit mellis åkte vi en sväng till Netto.


Efter middagen kom Rasmus en stund.

Passade på att ta fram apelsiner och nejlikor som barnen satte fast.

Luktar ljuvligt.

 

Åh om ni kunde förstå hur mycket ni betyder för mig, ALLIHOP!!!!!!

 

En stund senare kom min syster och hennes barn.

Emma och Ludwig gick ut och åkte i backen här utanför med Ida & Jesper,

medans Sandra kom in och fick kaffe och trevligt sällskap  

Funderar på om jag ska lägga mig på spikmattan och läsa min nya bok om en stund....

Först en kopp te  

Kram Åsa

barnen · Jul
Av åsa - 10 december 2012 10:55

Så är barnen friska och jag har varit och tränat.

Så underbart det var.

Kändes att det var ett tag sen, men på ett positivt sätt.

Hade så mkt att ge  

Trodde aldrig jag skulle känna den känslan.

Har växt upp som en antiträningsmänniska.

Tur det kan ändra sig  


I går kom tomarnan fram.

   


Nä om jag ska slå in de klapparna som är inköpta i helgen innan nyfikenheten tar över för barnen.

Eftersom vi har toppenväder här idag tror jag det blir pulkabacken när Emma är hämtad  

Kram Åsa

barnen · Jul
Av åsa - 9 december 2012 22:07

I morse när jag gick upp blev jag sugen på att åka pulka  

Emma ringde Jesper, så honom hämtade vi upp efter frukosten.

Vi var i backen ca 1 timme.

 

 


Det blåste svinkallt, annars var det skönt.

De lekte lite på lekplatsen med innan vi gick hem till honom.

Där drack jag kaffe med deras farmor innan vi gick hem igen och åt lunch.

Tomtarna kom sen fram ur sina lådor från vinden  

Mysigt när man tar fram dem, spelar julmusik.

När sen Jonathan kom från sin pappa tog vi på oss kläderna och gick till barnens morfar & Maritha.

Där blev vi bjudna på premiärfika i deras nya uterum  

Vi fick smaka på årets glögg med ingefärasmak.

Tyckte mest den smakade vanlig glögg, men det är ju gott det  

Jonathan stack iväg till en kompis när vi fikat klart.

På hemvägen lekte vi tafatt, så det inte skulle bli så jobbigt att gå.

Vi gick hemåt efter julkalendern, eller småsprang mest.

 

Några snöhögar var de ju så klart och klättrade i  

Hemma igen tog de båda en dusch innan kvällsmat.

Sen läste vi innan de stensomnade.

Vi kollade solsidan.

Sammanfattar en kanondag.

Hoppas verkligen snön ligger kvar LÄNGE!!!

  och några - är super.

Kram Åsa




Av åsa - 8 december 2012 19:06

När Jörgen kom från jobbet i går åkte jag och Emma till överby.

Köpte några julklappar till Ludwig, en till henne, men det såg hon inte  

Hittade även kläderna jag ska ha på julafton.

De bara hängde där framför mig.

Provade och det satt som en smäck.

Så kul när det är så.

 


När vi hade ätit på kvällen klippte Emma ut fina dukar av servetterna  

 


Jörgen och Ludwig kollade filmer på iphonen.

 


Vi tittade sen på Ice age 4.

Den var jättebra.

Rekomenderas verkligen!!!


I morse tog vi det lugnt.

Vi skulle mysa i soffan med varm choklad(barnen) & kaffe,

men vi hann knappt sätta oss innan Emma lyckades välta ut Ludwigs mugg.....

Ut med mattan och sen skura  


Röjde sen undan och tvättade,

medans Jörgen och Emma tog en promenad i det härliga vinterväder vi haft idag med.

När de kom tillbaka åkte jag ut SJÄLV  

Fixade några mer klappar, men det tog stopp i hjärnkontoret så jag köpte lite mat och åkte hem igen.

Är ledig i början på veckan så jag kan ju fixa mer då, om barnen är friska.

Ludwig har fortfarande feber och ont i halsen  


Efter maten pärlade jag och Emma som jag sen strök.

Nu ska jag göra en taccopaj  


Trevlig lördagkväll

Kram Åsa

Av åsa - 7 december 2012 14:47

I morse vaknade Ludwig med ont/tjock hals igen, ont i hela kroppen, huvet, feber.

Trodde han var frisk, men något lurar i kroppen....

Hoppas det går över snabbt på honom med.

Vi hade en lugn morgon med kalender, sen blev barnen kvar vid tvn.

Jag surfade en stund.

Tog en uppfriskande dusch innan jag och Emma (med Ludwigs godkännande) åkte till Catrin och tjöta.

Emma lekte med Joel.

Hon stannade sen kvar där.

Ska snart hämta henne så vi kan åka till Överby tjejshopping   

Kanske kan bli någon julklapp eller så.

När jag och Ludwig lunchat tog jag en kort men underbar promenad med returen bort till återvinningen.

   

Hemma skottade jag en gång så det går att fylla på fågelmaten  

     

Åh vad jag älskar vintern dessa dagar!!!!

Men med sjuka barn är vi tyvärr ute aldeles för lite.

Hoppas de är friska allihop nästa vecka.

NU ska jag strax åka och hämta lillsessan  

De har iaf varit ute i snön och lekt    


Kram Åsa


Av åsa - 6 december 2012 22:53

Fick ett ryck här vid ca 21,30 och satte igång och bakade fuccatiabröd.

Blev jättegott, med lite drag i....

Det stod chili i receptet så det tog jag.


Barnen har kivats lite idag, men de har både lekt och pysslat ihop med.

Det värmer mammahjärtat.


Emma har varit feberfri idag och var mkt bättre i halsen på kvällen men hon blir hemma och myser i morn med.

Vi funderar på att köpa några julklappar....
Kanske kommer några tomtar fram. Det visar sig.

Annars får det bli på lördag.

Så mysigt att sätta på julmusik och plocka fram tomtarna.
Nu ska jag krypa ner.
Kan bli jobb i morn natt eftersom en kollega blivit sjuk.
Natti natti.
Kram Åsa

Av åsa - 6 december 2012 12:23

Vilket väder vi har idag. -7 och sol!!!
Riktigt kanonväder.
Emma vaknade feberfri idag. Tjoho!!!
Hon är fortfarande tjock i halsen, men nu märks det på humöret att hon börjar bli bättre.
När jag kommit hem och ätit frukost målade vi en stund.


Emma gick sen upp och lekte med dockorna. Jag tvättade och donade lite innan vi nu nyss ätit lunch.
Emma ser nu på fin och jag ska ha date med kudden.


Kram Åsa

Av åsa - 5 december 2012 10:51

I går eftermiddag skulle jag på utv.samtal för Jonathan i skolan.

Emma skulle vara och leka med kusin Jesper under tiden,

men när jag berättade att vi skulle GÅ fullkomligt bröt hon ihop.

Jag fattade först ingenting, men när jag kramade om henne var hon glödhet  

Då förstod jag ju varför hon bröt ihop....

Kollade tmpen som visade på drygt 39 grader.

Då orkar man ju inte gå någonstans.

Bara att ringa runt och säga att vi inte kommer.

Jonathan ringde senare och berättade vad som blev sagt på mötet.

Min rediga kille  

Sa till Emma att hon kunde lägga sig och vila på soffan och sova en stund, men det ville hon INTE!!!

Tittade sen in en liten stund senare.

Då låg hon så här  

 


När Jörgen kommit hem åkte jag till stadshuset där det vat temakväll

och sen blev vi bjudna på mat på New Place.

När jag kom hem dök jag ner i sängen med huvudvärk  


I dag har Emma lite mindre feber och är än så länge rätt så pigg  

Vi har hittills byggt med lego Friends

 

Hon har ju den kalendern och en bil med tapp till.

Vi byggde ihop och sen lekte hon med det en stund.

Jag har varit ute och skottat, men det är bara en tidsfråga tills det har yrt igen igen.....

Emma är sugen på att gå ut i snön , men får vänta tills febern är borta.

Hon låter lite tjock i halsen, så vi får se vart det tar vägen.

 

Nu får det bli en dusch innan lunchen ska fixas.

Snökram till er alla  Åsa


Ovido - Quiz & Flashcards