trepojkarochentjej

Alla inlägg under december 2012

Av åsa - 17 december 2012 09:44

I torsdags kväll var det Ludwigs klass som firade lucia i matsalen på skolan,

med luciatåg och glögg och pepparkakor efteråt.

     

Hela familjen var med och tittade.

     


Vår egen tomtefar  

 


Fredag morgon var det Emmas klass som även de var i matsalen.

   

Jörgen åkte tilbaka till jobbet direkt de sjungit färdigt men jag och Rsamus gick med och fikade i klassrummet.

 

 

 Körde sen Rasmus till hans skola.


Idag har jag Emma hemma. Hon har ont i halsen snuvig och hostar som en skällande hund  

Känns som det blir mest mys innan jag åker och jobbar i eftermiddag.

Kram Åsa

Av åsa - 16 december 2012 20:53

Ligger på soffan (igen) och tittar på jul med Ernst. Får sån lust att greja. Han gör mkt fint, men vissa saker funderar jag hur han tänkte......
Sen ska jag ta fram spikmattan och läsa en stund innan jag somnar.
Hoppas på att vakna utvilad.
Emma började bli hes innan hon la sig. Hoppas det är borta när hon vaknar.
Sov gott.
Kram Åsa

Bilden hittade jag på Google

Jul
Av åsa - 16 december 2012 14:55

Ligger på soffan och hämtar krafter. Lyssnar på gamla goingar från det glada 80-talet.
Emma, Maja, ludwig och grannJonathan är ute i blötsnön. Så tråkigt att det töar... När jag kollade yr.no visade de -6 och regn på julafton. Skit!!
Pappa & Maritha är på ingång snart och pepparkakan står i ugnen.

Kram Åsa

Av åsa - 15 december 2012 08:54

Sitter och äter en talrik fil med bär och nötter och tittar ut på snön som faller tung utanför fönstren.

   

Ska snart skotta fram den lilla blå racerbilen, för att åka och jobba.

Familjen pratar om att köpa gran och klä den under dagen.

Spännande att se i morn när jag kommer hem  

I går fick vi besök av Maria & Hugo.

Vi käkade mellis och fikade.

Emma lekte med Hugo och de skrattade gott  

När sen Jörgen och Rasmus kom från Sportlife åkte vi (inte Rasmus) till Läckbergs där vi fick taccopaj och sallad. Mumms  

Barnen lekte och såg på film, medans vi satt och tjötade.

Ha en fin snödag  

Kram Åsa


Av åsa - 14 december 2012 12:57

Var i gårkväll hela familjen och tittade på Ludwigs klass när de lussade. De var så rediga och sjöng så fint.

De hade även verser några läste. Efteråt bjöd de på glögg och pepparkakor.
I morse var det Emmas tur.
De var så gulliga allihop.
Idag va jag Rasmus och Jörgen och tittade.Jörgen åkte direkt de hade tågat ut eftersom de har mkt på jobbet.

Kul att han kunde se henne sjunga iaf. Efteråt var det kaffe saft pepparkakor i klassrummet.

Jag och Rasmus stannade och fikade innan jag skjutsade honom till skolan.

Sen hjälpte jag tomten lite.
Kort från luciafirandena kommer. Tog med kameran och de är inte överlagda i datorn.

Ett från fikat i dag bjuder jag på.

 


Kram Åsa

Av åsa - 13 december 2012 13:09

Jobbade i natt, sen hade vi apt.

Tog en sväng in till Vänersbor gör att byta Emmas termobyxor som han användt 2 gge och de har spruckit rejält i sömmen mellan benen.

Vi köpte dem på Sportringen i Skara, men det var inga problem att byta trots att jag inget  kvitto har kvar.

 Mkt trevligt bemötande.


På vägen dit var jag tvungen att stanna och fota.

Så synd bara att jag inte hade systemkamerna med mig.

Känns som jag behöver större väska så jag kan få med mig den jämt...

Fyller ju snart år  

Vilka bilder det hade blivit!!!

Jag nöjer mig med dessa så länge.

   

Helt ok med tanke på att de är tagna med min iphone, tycker iaf jag.


Nu ska jag kura i soffan framför brasan med pepparkakskaffe och min bok en stund.

 


Lussekram Åsa



Av åsa - 11 december 2012 21:59

När barnen gått till skolan (Jonathan lämnade Emma) dammsög jag ur spisen,

men när jag tog ut dammsugaren ur skåpet så hände detta:

 

Va trött jag blir....

Men nu brinner det iaf  


Såg nu att detta inte kom upp på bloggen i går kväll.....

I morse var jag med och körde Ludwig och 3 kompisar till ishallen.

Det var 2 klasser som åkte skridskor.
Under tiden de åkte, åkte jag till svärföräldrarna och fick kaffe.
Ludde och hans kompisar körde match när jag kom för att hämta dem.

 


Handlade och åt lunch innan promenaden till skolan för att hämta Emma och Jesper.
Gjorde kaffe, startade en maskin tvätt.

Emma pressar apelsin till juice. Supergott!!!


Efter mellis vek jag flera maskiner tvätt och hängde den färdiga innan det var dax att börja med maten.
Efteråt slog jag in de klapparna som var kvar.
Fick ett ryck och bakade knäckebröd och muffins.

 


Har än bara smakat på knäckebrödet och det är jättegott. Kommer göra det flera ggr.
Måste ju smaka på en muffins innan jag lägger mig.
Sov gott!
Kram Åsa

Av åsa - 11 december 2012 19:15

Är trött och mör nu. Känns som om jag sätter mig så somnar jag. Tog ett ryck och bakar....
Knäckebröden är i ugnen och sen blir det muffins.
Hörs sen.
Kram Åsa

Ovido - Quiz & Flashcards