trepojkarochentjej

Alla inlägg den 29 september 2012

Av åsa - 29 september 2012 12:42

Började dagen hos tandläkaren med Emma.

Hon va jättenervös innan, men det gick jättebra.

Inga hål eller ens början till något.

 
Åkte sen till Jörgens jobb. Hon ville berätta för pappa hur duktig hon var.
Överby var vårt nästa mål. Letade först efter present till kusin Jesper som fyllde 7 år i går.
Till slut hittade vi jättebra presenter.
Fika ville hon ju ha och det fick det ju bli.

Skrapade trisslotter, som vi vann på så vi hämtade ut nya som vi skrapade hemma sen. Vinst igen  


Kom ett paket till Emma på posten. En kjol från Nova star som hon älskade direkt.

Hon drog den över jeansen och vägrade ta av varken


kjol eller jeans. Min lilla gullunge   


Lunchen åt vi i solen på altanen.


Senare kom svärföräldrarna på fredagsfika.
Emma fixade fikan. Hon tycker det är så kul att hjälpa till att baka och laga mat.

Killarna hjälper gärna till de med ;)
Ludwig bakade sen pizza med lite hjälp av Jörgen. Den blev jättegod.
Soffan och mys resten av kvällen.
Kram Åsa









Av åsa - 29 september 2012 08:20

Cyklingen till och från jobbet gick jättebra. Det är 8,4 km. Dit tog det 34 min på och hem 29 min. Sista biten dit är nästan bara uppför.
Efter en välbehövlig dusch tog jag på mig morgonrocken och satte mig å surfade runt med mitt kaffe.
Tog mig samman och klädde mig och tog en tur till överby.

Hittade en snygg skjorta och t-shirt till Jörgen och byxor, linne till mig.


Inte ofta man kommer hem utan nåt till barnen.....
Johanna kom och lunchade med mig. Mysigt att få sitta och prata och dricka te/kaffe 
Sen var det dax att fixa maten. Jörgen hämtade Emma på vägen hem. Hon följde med en kompis direkt efter skolan.
Sen körde jag Ludwig till hockeyträningen. Medans de bytte om och hade taktiksnack tog jag en tur på stan, utan att handla....
Kollade sen på träningen. De är riktigt duktiga. Minsta vissling så lyssnar alla och vet vad som gäller.
En eloge till tränarna.
Hem och lägga de små. Sen var det mys med Jonathan.
Kram



Ovido - Quiz & Flashcards