trepojkarochentjej

Alla inlägg den 26 september 2012

Av åsa - 26 september 2012 14:27

Jo då nu har även vi sjukstuga....  

Ludwig gick hem från skolan med ont i magen. Peppar peppar så mår han inte illa.


Cyklade bort till Maritha efter jag lämnat Emma på skolan, för att hjälpa henne att lägga över foton på dvd, men så långt kom vi inte. Drack kaffe och satt och pratade. Sen ringde Ludde, så då var det bara att åka och möta upp honom på skolan och hem.

Han la sig på soffan och kollade film, och jag åkte och handlade.

Han åt lunch med mig och sa att det kändes lite bättre efter maten.

Ludwig gick upp och lekte på sitt rum så jag gjorde kaffe, startade diskamaskinen och tog mig en bit choklad.

   


Emma skulle haft med sig en kompis hem efter skolan, men vi vände på det så hon följde med kompisen istället.


I går när jag kom hem från jobbet åt jag frukost och drack sen  

Madde ringde och jag gick över till henne och drack te och pratade lite   

Strax efter jag kom gick strömmen.... Den var borta ca 15 min.

Var tydligen i nästan hela stan. Nåt fel i ett ställverk om jag fattade rätt.


Hängde upp de nya gardinerna i vardagsrummet och putsade på insidan (eftersom det regnade).

Tycker själv det blev bra.

       


Nu ska jag gosa ner mig med Ludwig i soffan och kolla film.

Senare ska jag testa cykla till jobbet. Tror det blir närmare 1 mil....

Kram Åsa





Ovido - Quiz & Flashcards