trepojkarochentjej

Alla inlägg under augusti 2013

Av åsa - 18 augusti 2013 21:47

Åkte och köpte presenter till ett barnkalas Emma skulle på på eftermiddagen.
Hämtade syrran och åkte till mamma och fikade.
Hemma igen ringde jag min underbara faster och vi pratade en lång stund.
Kändes så bra att få höra hennes röst. Det var alldeles för längesen....
Fixade Emma inför kalaset.

Körde dit henne.
Sen kom Jörgens föräldrar på kaffe.
Jag och Jonathan gjorde taccos till middag.
Nu ligger vi utslagna på soffan. Funderar på att dra mig upp till sängen istället.
I morgon är den stora dagen.
Kram Åsa

Av åsa - 17 augusti 2013 12:11

Första "jobbfredagen" gjord....
Vaknade med jordens huvudvärk som satt i till fram mot 19-tiden. Urk!!!!
Jobbade, hämtade barne, åt mellis.
När Jörgen kom fiskade vi med kaffe och.....glass.
Han kom inte hem direkt, för himlen öppnade sig några minuter innan han slutade....
Sen doftade vi alla 4. Barnen spelade på tv eller Ipad.
Fixade oss för årets roligaste fest om man frågar barnen.
De börjar prata om kräftskivan hos morfar och Marita redan innan skolavslutningen.
Martha fixar tipspromenad och fina priser.
Igår fick vi alla present efter personlighet.
Det är oerhört uppskattat.

Ida gjorde 3 inbakade flätor på Emma som hon sov med i natt.
I dag har vi en tjej med änglahår.

Nu har vi röjt ur förådet. Känns gott.
Kram Åsa

Av åsa - 15 augusti 2013 22:01

I går åkte Jörgen och tittade till båten.
Han kom hem och berättade att båtmotorn till gummibåten var borta....
Gah....
Varför????

Gick bort till grannen och lämnade 2 kassar med kläder efter Ludwig.
Gott när de blir använda igen.
Fick fika och Emma stannade kvar och lekte.
Efter lunch postade jag paket och handlade.
När vi ätit middag slängde vi retur och pantade.
Sen åkte vi in till båten och hämtade gummibåten.

Sista avsnittet Ernst för denna sommar.
Och med det är sommaren slut, eller???
Nu är iaf denna dagen slut.
Kram Åsa

Av åsa - 15 augusti 2013 10:02

Tänk vad tiden går....
Fixar med korten på vår stationära dator nu i dagarna.
På måndag börjar vår sessa 1an.
Bara att inse att det inte finns småbarn i huset längre.

Ludwig börjar 4an - mellanstadiet.
Stort det med....

Jonathan börjar 9an och Rasmus 2an på bygg....
Vad hände???

Ha en bra dag!
Kram Åsa

Av åsa - 14 augusti 2013 12:31

Oj va himlen såg ut i går....
Detta var på eftermiddagen när jag och Emma varit och klippt oss

Gott att vara korthårig igen.

Molnen släppte ifrån sig en del med.

Det gick knappt att vara i uterummet för det dånade så.

Kom paket i lådan med en jacka till Ludwig och en kofta till mig.

Kram Åsa

Av åsa - 13 augusti 2013 10:30

Tjoho nu är vi igång igen....
I går ringde klockan 7.
Fixade frukost, lämnade barnen på fritids sen vidare till jobbet, där jag möttes av ett stort leende och en lång kram.
Kan man få en bättre start???
Underbart!!!
Stannade till hos pappa och Martha på vägen hem och drack kaffe.
Lunchade ute i solen som sen blev regn, med min älskling som kom hem på sin lunch.
Jonathan klippte gräset. Tog även trimmern.

Flyttade över alla foto från den stationära datorn till vår externa hårddisk.
Borde bränna dem på cd med......
När jag hämtade barnen på fritids hängde Jesper med och lekte med Emma.
När jag lagade mat spelade de nåt legospel på Xbox.
Efter middagen mös vi i uterummet.
Emma badade och sen Bolibompa.

Då tog Ludwig ett bad han med.
Sen halvlång vi alla 4 i soffan.
Barnen somnade direkt de la sig.

Idag är jag och mina små juveler lediga.
Klippning står på agendan för mig och Emma idag.
Ska bli så skönt.
Kram Åsa

Av åsa - 11 augusti 2013 20:47

Efter frukosten blev jag sittande med paddan en stund.
Sen fick jag energi.
Plockade iordning och dammsög hela huset och uterummet.
Startade en maskin tvätt och tog en goe dusch.
Fick ett paket i veckan med detta fina dörrstopp.

Cyklade senare hem till syrran som satt ute på balkongen och drack kaffe.
Efter lite kaffe och mycket tjejsnack cyklade jag hemåt igen.
Gjorde mig en hamburgare och satte mig i uterummet och åt.
Har lagt fram kläder till de små.
I morn är det dax att gå upp och åka till fritids och jobb igen.
Ska bli riktigt kul att komma igång igen.
Kram Åsa

Av åsa - 11 augusti 2013 10:45

Sov kass natten till lördag...
Men men.
Efter frukost tog jag ett varv ute och plockade bort fula blommor. Pratade med grannar som varit iväg på semester.
Satte på en maskin tvätt och hängde den.
Min goa syster kom och drack kaffe och åt frukt.
Barnen lekte och roade sig.
Efter lunch gickjag och postade brev. Gick sen en sväng, men himlen var allt annat än blå så det blev en kort sväng.
Fiskade med Jonathan innan han försvann ut med kompisar igen.
Spelade sen ett spel med Jörgen på paddan som vi fastnade i....
Sen var det fax att tända grillen igen.

Efter maten gosade vi ner oss i soffan.

Kollade film efter de små lagt sig.
Kram Åsa

Skapa flashcards