trepojkarochentjej

Alla inlägg under juli 2013

Av åsa - 11 juli 2013 22:44

I går hade Emma en kompis hemma. De åkte först inlines innan de försvann upp på hennes rum.

På eftermiddagen åkte vi på middag hos Severinsons.
Kaffet tog vi ute i loungen.
Himlen sprack upp och vi satt bara och njöt.
I dag på förmiddagen bjöd Peter på kaffe ute i det underbara vädret.
Efter lunch packade vi oss iväg till båten där vi njöt av en härlig eftermiddag och kväll.

Satte storseglet.

Och badade.

Och solade.

Jörgen och de små åkte och handlade så vi kunde njuta av en riktigt god kycklingtaccos.

Lyckades bara fånga 2 av 4 barn på bild idag...
Nu är det läge att släcka lampan och drömma mig bort.
Kram Åsa

Av åsa - 9 juli 2013 22:05

Ludwig och Emma cyklade/gick till Ida & Jesper och kom hem igen efter lunch.
Jag började plocka ihop lite som ska med till båten.
Satt sen ute i solen.
Rasmus kom hem och vi lunchade ute.
Strax efter kom Jörgen och sen de små.
Åkte förbi kappahl på vägen till båten och köpte 2 linnen till Ludwig.

Direkt när vi kom till båten tog Ludwig och Emma och Jörgen på sig badkläderna och plumsade i.

De små gick sen och tittade när några spelade beachwollyball.
Jag och Jörgen åkte och handlade. Rasmus var kvar och solade.
Efteråt åt vi jordgubbar ???

Spelade sen en omgång Fia med knuff....

Det mulnade på och vinden ökade så vi bestämde oss för att åka hemåt igen.
Uterummshäng, korvgrillning och som avslutning på en bra dag jordgubbar och glass.

Nu är snart även kvällen över för mig.
Sov gott!!!
Kram Åsa

Av åsa - 8 juli 2013 22:26

Efter frukosten åkte Jörgen och de små till båten för att koppla in elen så kylen skulle vara kall till i eftermiddag. Och de hade tänkt bada.
Han ringde när de kom dit. Vädret var inte som här. Det blåste svinkallt och var jämngrått.
Inget bad eller nåt.
Här var det soldis och varmt.
Vi åkte till svärföräldrarna och fikade.
Till lunch grillade vi hamburgare.
Satt sen och slappade i "solen".
Emma kom och satte sig med mig.

Vår busfia!!!
Sen hämtade vi paket och åkte till ÖB.
Sen åkte vi till min syster för att hämta symaskinen.
Där fick jag kaffe ute på trappan och Emma lekte med Jesper en stund.
Sen åkte vi hem och tände grillen igen.

Kram Åsa

Av åsa - 7 juli 2013 13:35

Sitter under parasollen och dricker kaffe och tittar på grannarna som spelar kubb.

Blåser så det går vågor i glaset....
När Emma och Jesper cyklat hem till honom förut tog jag en tur till po.ps rea. Ja jag hittade lite till.

När jag kom hem igen åt jag och Ludde lunch här på altanen.
Jörgen och Jonathan är med pappa och sjösätter hans båt. Jonathan skickade en bild.

Ha en fortsatt fin dag.
Kram Åsa

Av åsa - 6 juli 2013 21:39

Vaknade till underbart väder.
Efter frukost och dusch cyklade jag och lämnade Emma hos Maja.
Sen hängde jag ut tvätten, rensade lite ogräs mm
Efter lunch åt Jonathan glassen som blev kvar från i går.
Han gav den full pott.

Han drog iväg på moppen, men kom snart tillbaka. Han hade fått ett getinstick på hälen.
Smörjande hälen, sen åkte han igen.
Gjorde mig kaffe och satte mig i solen.
När jag hämtat Emma tände Jörgen grillen. Idag blev det kycklingklubba och kokt färskpotatis.
Nu avslutar vi dagen med en film.
De små sover gott efter mycket bad med kompisar.
Jag och en trött Emma spelade sommarkrysset innan hon la sig.

Kram Åsa

Av åsa - 5 juli 2013 22:25

Jag kan ju så klart inte hålla mig när det kommer till glass.
Glassoman som jag är....

Lite jobbigt att vänta MINST 3 1/2 timme måste jag erkänna.
Hur som haver så var den färdig när Jörgen kom från jobbet och jag hämtat barnen på fritids.
Vi firade in semestern med ett glasstest!!!
Jag tycker den är ätbar men trodde det skulle vara mer jordgubbsmak...
Nu ska jag inte gnälla. Finns 2 smaker till och JA jag ska testa dem med.
Choklad står i kylen och väntar...

Kram Åsa

Av åsa - 4 juli 2013 22:04

Efter frukost och sommarmorgon på tv, bäddade de små (med liiiite hjälp) ur sina sängar.
De och jag la in all ren tvätt i våra garderober.
Jonathan röjde sitt rum och dammsög hela huset.
Tvättade mattan på lilla toa. Det är första gången jag tvättar någon av mina virkade mattor.

Körde en maskin till när jag ändå höll på....
När barnen var klara gick de ut till garaget och hämtade en plexiglasskiva som morfar lämnade i gårkväll.
Ludwig ska ha den när han står i mål på streethockey.
Han ska slänga sig på den.
Den va ju liiite smutsig....

Efter lunch körde jag Emma till en kompis. Sen fika på altanen.

Sov gott!!
Kram Åsa

Av åsa - 3 juli 2013 19:23

Mötte nästan Jonathan i dörren när jag kom från jobbet.
Han och en kompis cyklade till badhuset.
I går hämtade jag ut ett paket från tradera.

De 2 nedre var med i paketet ihop med en tunn go fleece till Jörgen.
De andra kom för ett tag sen. Är jättenöjd med mitt fynd!!!

Efter dusch/bad har jag och Emma krupit i våra jumpsuits.
Sitter i uterummet och lyssnar på regnet som småsmattrar på taket. Så mysigt!!!
Nu blir det soffmys resten av kvällen.
Kram Åsa

Skapa flashcards