trepojkarochentjej

Alla inlägg under juli 2013

Av åsa - 21 juli 2013 23:06

Ligger så gott i min säng.
Borta bra men hemma BÄST!!!
Så sant.
Jörgen och de små är på stan och ska se fyrverkerierna som avslutar Fallens dagar om en liten stund. Jag orkade inte åka med.
Har sett på Ernst som jag missade i torsdags.
Tvättat 4 maskiner sen vi kom hem.

Vi vaknade upp till ännu en strålande dag.
Jörgen och Emma tog ett dopp innan frukost.

Vi badade och solade, åt lunch. Sen packade vi ihop och åkte tillbaka till vår bryggplats.
När vi lagt till och packat in allt i bilen åkte vi till mc Donald.
Har inte ätit där på över ett halvår.
Och ska jag vara ärlig är det inget jag saknat heller.
Det smakade såååå gott med riktigt kaffe när vi kommit hem.
Satt ute i skuggan på framsidan.
Det var jätteskönt.
Kram Åsa

Av åsa - 20 juli 2013 21:19

I dag kastade vi loss och åkte till en mysig naturhamn.
Vi (mest barnen) har badat och åkt gummibåt. De har rott själva båda. Vi ligger som i en bassäng. Jättemysigt.

Min syster och hennes barn kom och badade och åkte gummibåt.
Vi grillade korv på piren.
När de åkt kröp vi ner i båten och spelade plump.

Nu har barnen lagt sig. Undrar hur lång tid det tar innan de somnar?
Kram Åsa

Av åsa - 19 juli 2013 22:38

Vaknade i morse av att det slog i masten, alldeles för tidigt....
Blåste halv orkan, men det mojnade senare.
Gummibåten pumpades upp så barnen har varvat bad med att köra båt under dagen.

Tog en promenad till Ica. Kände att vi behövde röra på oss....
Fortsatte sola och bada.
Efter middagen tog vi en längre promenad och turistade oss.....

Barnen åkte gummibåt en stund när vi kom tillbaka. Sen kollade de en film innan de stupade i säng.

Jag och Jörgen spelade kort och njöt av den underbara kvällen.

Sov gott!!!
Kram Åsa

Av åsa - 18 juli 2013 19:54

Emmas dag i bilder.

Presentöppning i soffan i morse.

En del av vad hon fick.

Lunch på stan.

En sväng i centrum

Nu myser vi i båten och spelar kort.
Kram Åsa

Av åsa - 17 juli 2013 22:50

I morn fyller hon äntligen!!!

Idag har vi handlat och städat och förberett kalaset som vi hade på kvällen för vår lilla sessa.
Hon var jättenöjd över kalaset och alla fina presenter hon fick. Nu stensover hon och väntar bara på att det ska bli i morn.

Mer bilder kommer. De är i kameran. Orkar inte ladda över dem nu. Ska sova så jag är pigg i morn jag med.
Kram Åsa

Av åsa - 15 juli 2013 22:14

I går åkte vi in med gummibåten till båten.
Senare busade Jörgen och Emma.

Tänkte testa även chokladsmaken på glassen man vispar ihop själv.
Emma vispade och sen glömde vi av den i frysen....

Åt glassen idag efter lunchen ist.
Tyckte inte den heller var någon höjdare...
Jörgen och Emma var på bio på Dumma mig 2 i eftermiddag.
Jenny och Johanna va här och mysfikade med mig.
Snart sängdax för mig...
Kram Åsa

Av åsa - 13 juli 2013 23:27

Efter frukosten badade Emma & Ludde.

Sen solade och badade vi.
Efter lunch hämtade en kompis Rasmus. Jag diskade och de andra badade. Tog en kopp kaffe innan vi packade ihop.

Åkte och handlade.
Hemma igen drack vi riktigt kaffe. Det saknar jag i båten.
Tog en go välbehövlig dusch innan vi åkte till slussarna och åt en glass.

Emma ville inte vara med på bild så hon vred bort huvet. Blev rätt fräckt när håret står ut.....
Vattnade alla blommor och tomaterna medans Jörgen fixade för räkmackor.
Natti!!'
Kram Åsa

Av åsa - 12 juli 2013 20:00

Efter frukost badade de 3 minsta. Vi andra solade på bryggan.
Jag körde hem Jonathan som packade om för att åka med morfar i hans båt i stället.
Men först lunchade vi på altanen.

Handlade sen när jag åkte tillbaka till båten.
Vilade en stund och Ludde och Emma badade.
Sen åkte vi till Ursand och åt glass. Barnen lekte och klappade fåren.

Vi tittade på deras gästhamn.

Vi åkte in till stan och köpte pizza som vi njöt av i båten.
Sen gick jag och de små upp på gräsplanen och spelade.

Gick tillbaka och barnen spelade spel.

Än är det några timmar kvar att njuta av denna varma härliga sommarkväll.
Kram åsa

Skapa flashcards