trepojkarochentjej

Alla inlägg under juni 2013

Av åsa - 14 juni 2013 13:53

I onsdags hade våra barn sin skolavslutning.

De små firade av den i Pingstkyrkan vid kanalen i stan.

F-3 firade ihop.

De var jätteduktiga allihop.

Blev inte så bra bilder innifrån, men vi tog några utanför.

         

De stora får man ju inte följa med längre.....

På kvällen fikade vi allihop tillsammans med pappa/morfar & Maritha i uterummet.


 

     

 


Avslutar med en bild på alla mina   

 

Kram Åsa

Av åsa - 13 juni 2013 11:18

Oj vad det regnar i dag.
Men vad gör det? Igår på skolavslutningen sken solen, precis som den bör.
Barnen går i sina jumpsuits. Bara myser. Inget högt tempo idag här hemma.
Ska snart in i duschen. Sen är det väl dax att fundera på lunch.
Ha en bra dag i regnet.
Kram Åsa

Av åsa - 11 juni 2013 19:35

Skolavslutningen. Har plockat fram kläderna till Emma och Ludwig. Rasmus sköter sig själv och Jonathan är hos sin pappa.
Sen väntar ett förhoppningsvis härligt sommarlov som i dagsläget inte är planerat alls.
Båten ligger på land i år.
Till salu om någon är intreserad.
Har bundit ihop tomatplantorna igen. De växer så det knakar. Hoppas på många tomater.
Kram Åsa

Av åsa - 9 juni 2013 19:13

Ännu en långhelg är över. Det har varit en lugn och skön helg. Mkt härlig sol. Det har spelats kubb & tennis och en del annat.
Efter lunchen i går gjorde Jörgen och Ludde en tennisbana som det spelades länge på. Det kom in svarta moln så vi var beredda på världens oväder men inget hände.....

I förmiddags åkte jag och handlade. Sen förberedde jag en rabarber och jordgubbspaj. Den åt vi senare på eftermiddagen då min goa syster kom förbi.
Annars har det inte hänt nåt större här idag. Barnen har haft kompisar här allihop. Ändå har det varit lugnt.
Idag kom däremot åskvädret in över oss. Då låg jag och Jörgen i uterummet och spelade och mös.
Kram Åsa

Av åsa - 7 juni 2013 19:28

I morse såg det ut som det skulle mulna på men vi har haft fint väder idag. Jag var iväg en sväng sen åkte Emma och Jörgen och handlade mat. De var även in på ÖB och köpte ett kubb. Det spelade vi efter maten.
Sen drog vi iväg till Skräcklan. Vi startade med fika. Barnen var sen snabba bort till lekplatsen. De kände på vattnet innan vi gick tillbaka till bilen.
Hemma igen tändes grillen. Idag blev det revben med goa tillbehör. Efterrätten var grillad banan med choklad med glass till. Mmmmm supergott. Nu ligger jag i uterummet med filten på mig i matkoma. Jörgen och de små kollar på röjar Ralf. Ska snart göra sista rycket idag. Vattna....
Kram Åsa

Av åsa - 7 juni 2013 19:28

I morse såg det ut som det skulle mulna på men vi har haft fint väder idag. Jag var iväg en sväng sen åkte Emma och Jörgen och handlade mat. De var även in på ÖB och köpte ett kubb. Det spelade vi efter maten.
Sen drog vi iväg till Skräcklan. Vi startade med fika. Barnen var sen snabba bort till lekplatsen. De kände på vattnet innan vi gick tillbaka till bilen.
Hemma igen tändes grillen. Idag blev det revben med goa tillbehör. Efterrätten var grillad banan med choklad med glass till. Mmmmm supergott. Nu ligger jag i uterummet med filten på mig i matkoma. Jörgen och de små kollar på röjar Ralf. Ska snart göra sista rycket idag. Vattna....
Kram Åsa

Av åsa - 4 juni 2013 11:33

Härligt väder att vakna upp till idag med. Sitter ute och njuter....
Har varit och handlat mat och snart är det lunch. Köpte 2 lavendelblommor med. De doftar så gott. Passar fint ihop med stenarna.
I söndags var jag och Emma hos pappa och Maritha och fikade. Annars var vi hemma och njöt av vädret. Fick lösa några konflikter mellan mina barn och kompisar. Annars lekte de bra hela dagen.
Jörgen kom hem nöjd och glad efter en helg i Stockholm med kompisar. De hade bl.a varit på Kizz.
Emma ville att vi skulle göra 3-rätters så det gjorde vi. Efterrätten åt vi när Jörgen kommit samtidigt som Ludde spelade bilgolotto.
Ha en fin dag.
Kram Åsa

Av åsa - 1 juni 2013 22:15

Vilket väder vi vaknade till idag. Öppnade dörren i köket strax innan 9. Då var det redan skönt.
Plockade in en kvist av liljorna jag fick i morsdagspresent och satte i en vas på köksbordet.


Passade på att tvätta och hänga ut....
Vid 11 kom farfar och lämnade Emma. De hade varit med Ludwig på klassbollen.
Efter lunch och Emma hade målat åkte vi dit och såg de 2 sista matcherna.


Laget vann alla 5 matcherna och höll 0an i alla. Jätteduktiga!!!


Hemma igen firade vi med glass på altanen.

Ludwig gick sen över till grannen och lekte. Emma grejade på med sitt.
Hon hjälpte mig sen att göra taccos som vi njöt av ute. Allt smakar ju så mkt bättre ute....


När allt var undanplockat gick jag över och pratade lite med grannarna som satt ute på sin altan.
Senare kom Jocke och barnen till lekplatsen. De var hos några som bor nära här. Pratade lite med dem innan vi gick in och fixade oss för mys/filmkväll hos Åsa och barnen.
De kollade film och vi satt och pratade och drack kaffe på deras altan.
Vi har haft en helmysig dag. Hoppas på en till i morn.
Sov gott!!!
Kram Åsa









Ovido - Quiz & Flashcards