trepojkarochentjej

Alla inlägg den 5 maj 2013

Av åsa - 5 maj 2013 21:30

Efter frukosten kom Maja och lekte med Emma. De cyklade, skejtade, lekte på hennes rum.
Efter lunch åkte hon med Rasmus i epan till morfar som lånat en lastbil för att ta ner sin tujahäck. Rasmus sågade sen drog de ut den med hjälp av kranen på lastbilen. Jättespännande!!!


Jag la mig på soffan när de åkte. Slumrade en stund, men det var inte länge. Telefonen ringde, så klart.
Tog mig en kopp kaffe innan jag åkte bort dit jag med.
Jag fick hjälpa till jag med med att dra fram kedjan när pappa lossat den och ge den till Rasmus som satte på de stammar han sågat av.
När jag och Emma kom hem hade ludwig kommit hem.
Följde Emma till tindra innan jag tände grillen.
Efter maten badade hon.

Sen mös vi alla 4 i soffan innan barnen la sig och vi tittade på mästarnas mästare.
Snart sängdax. I morn startar vi en ny spännande vecka.
Kram Åsa



Av åsa - 5 maj 2013 10:39

Sitter med mitt morgonkaffe och lyssnar på fågelsång och grannen som river ner panel.

Annars är det lugnet själv. Ska starta en maskin tvätt.
I går körde jag Jörgen till Anders och stannade kvar en stund och tjötade med Catrin och fick en kopp kaffe.
Grabbarna gick på wiskeyprovning.
Emma var med och lekte med Thea och Joel.
Vi åkte hem och åt lunch med Rasmus som hade varit ute och joggat.
Körde Emma till Moa och Rasmus åkte till kompisarna.
På hemvägen köpte jag godis till kvällen.
Vilade en stund innan jag åkte till pappa & Maritha och fikade.
Hämtade sen Emma som försvann upp på sitt rum. Hon tyckte det var skönt att vara själv en stund sa hon.
Rasmus och Emma åkte senare iväg i hans epa och hämtade pizza. Gissa om hon var lycklig när hon fick åka med.

Jag fick order av Emma att duka medans de åkte.
Jag och Emma tittade sen på Peter och Petra. En film av Astrid Lindgren. Hon gillade den men jag tyckte den blev seg. Efteråt pratade hon om hur hon trodde det blev sen. Gullunge!!!  
Det har känts väldigt konstigt i helgen när bara Rasmus och Emma varit hemma.
Nä maskinen startar inte själv så jag får resa på mig.
Ha en bra dag.
Kram Åsa


Skapa flashcards