trepojkarochentjej

Alla inlägg under april 2013

Av åsa - 16 april 2013 14:24

Sitter i uterummet och väntar på att Ludwig ska komma från skolan. De har varit på utflykt till slussarna med klassen i dag. Fika hade de med så klart. Spännande att få höra vad de sett och hört. De skulle gå en vandringsled.
Jag har varit hos pappa och Maritha och druckit kaffe i deras uterum.
Satte mig i solen på framsidan först, men det kommer moln emellanåt. Då är det inte så gott. Blåser en del gör det med.
Kram Åsa

Mys

Av åsa - 14 april 2013 18:43

Sitter i soffan och myser. Många ljus är tända och det brinner i spisen.
Ute blåser och regnar det. Känns mer oktober än april....
Snart ska jag fixa varma mackor till min lilla familj.
Jörgen är med Emma på badkalas. Gissar att hon har mycket att berätta när hon kommer hem.
Kram Åsa

Av åsa - 12 april 2013 18:52

Nu vill vi ju ha vår, inte mer snö. Vet ju att det alltid kommer bakslag, men men. Gott att det iaf inte lägger sig.
I morse var jag äntligen iväg och klippte mig. Det var mer än behövligt kan jag lova. Nu känner jag igen mig själv igen....
I kväll har vi gjort som de flesta svenskar och ätit taccos. Gillar bättre med kyckling men idag var det med köttfärs.
Snart fredagsmys med familjen.
Ska fixa popcorn och ta fram salta pinnar.
Ludwig är på discokalas för en kompis. Gissar att han är både svettig glad och trött när han kommer sen.
Kram Åsa

Av åsa - 11 april 2013 15:56

Förstår det knappt själv,

men i går var det 17 år sen jag blev mamma första gången till en underbar kille, Rasmus.

 

  

Vi hade kalas för honom i gårkväll, med Jörgens föräldrar och syster med familj.


                  

  

Kramelikram Åsa

Av åsa - 8 april 2013 11:54

Tyvärr kom inte mitt fikabesök...

Fick istället ett ryck och planerade om pelagonerna som jag övervintrat, och beskar dem.

Tog några skott som står i vatten i köksfönstret med.

Får se hur det går med dem.

   


När jag ändå var igång sådde jag några olika sorters blommor.

Bla var det lavendel och stockros.

Bara att vänta och se vad som kommer upp.

 

Tomaterna är på g och de måste jag snart plantera om....

Ska bara köpa krukor till dem först.

Orkideérna blommar de med.

   


Snart lunch, sen vila en stund på soffan

Kram Åsa  

Av åsa - 7 april 2013 19:31

Vad skönt att våren närmar sig mer och mer.
Barnen är ute mer och är tröttare på kvällen på ett skönt sätt.
Ludwig och hans kompisar spelar mycket bandy. De fixar med lag mm.


I torsdags var jag iväg och fixade Jonathans iPhone,

som är en konfirmationspresent från oss.

Han gick med ett stort leende hela dagen.


Igår rensade Emma bort lite gammalt och visset vid rabarberna.

Idag har jag och Jörgen varit på ett överraskningskalas. Kompisen som vi firade anade ingenting....

Riktigt kul och lyckat.
Under tiden passade Rasmus Ludwig & Emma.
De hade ätit lunch (som var klar) och varit ute och klippt häcken på framsidan.

Snart soffmys innan vi kryper mellan lakanen.
I morn förmiddag får jag fikabesök.
Kram Åsa




Av åsa - 2 april 2013 18:36

Årets påsk var väldigt lugn.

Underbart väder.
På långfredagen var svärföräldrarna här och fikade kladdkaka som jag bakade på förmiddagen.
Påskafton var lugn.

Rasmus kom och visade epan som nu funkar efter en massa meckande.


På eftermiddagen kom de båda och visade Jonathans moppe som han och Jörgen fixat med på Jörgens jobb.

Nu är det bara körkortet kvar. Men han är på g.

Rasmus fick därför skjutsa honom.
På kvällen var vi hos Tomas. Alla hade tagit med sig lite mat. Jättegott och trevligt.
Resten av helgen njöt vi mest av vädret. Känns som våren kom i söndags.
Hoppas vädret håller i sig!!!
Kram Åsa



Ovido - Quiz & Flashcards