trepojkarochentjej

Alla inlägg den 21 januari 2013

Av åsa - 21 januari 2013 22:32

Vaknade i morse av Ludwigs otäcka hosta.....
Efter frukosten kollade de på tv och jag satt en stund vid datorn. Sen tog vi tag i tvättberget.
Emma gick sen ut en stund och åkte i backen på baksidan. När hon kom ut var förskolan en liten bit bort där. Hon träffade då sin kompis Moa som hon lekte med. När de gick tillbaka kom hon och frågade ?!? om hon fick komma in. Ja sa jag. Nä jag vill inte svarade hon och lekte på lekplatsen närmare 1/2timme innan hon sen kom in.
Efter maten kollade de på film och jag somnade på soffan...
Tog en kopp kaffe och ringde några samtal innan diskmaskinen plockades ur och jag började med middagen.
Efteråt drack jag och Jörgen kaffe ( som vi brukar) och barnen varm choklad.
De 3 satte sen på film och jag läste min tidning.
Åkte till syrran för att hämta madrassen som blev kvar i går.
Blev kvar på en kopp te och en massa tjöt.
Emma var på väg i säng när jag kom hem.
Sen kollade jag på Farmen med Ludwig innan han la sig för att läsa.
Nu ligger jag på spikmattan, men ska nu blunda och hoppas att John Blind är på väg häråt!!!
Kram Åsa

Av åsa - 21 januari 2013 11:27

Ett evighetsgöra minst sagt. Nu får jag väl lite skylla mig eftersom jag inte tvättat på några dagar. Körde flera maskiner i går. De som är torktumlat (4 maskiner) fick jag så bra hjälp av barnen att vika.
Maskinen jobbar för högtryck, så mer blir det.
Ludwig vaknade i morse med jätteont i halsen och kraxar värre än kråkorna i skogen. Han hostade nästan konstant drygt 1/2 timme. Provade dricka men det hjälpte inte. Vi gick ner och han tog sin luftrörsvidgande medicin. Det hjälpte lite så han har tagit ett par ggr till och mer blir det under dagen. Han är mkt bättre nu än när han vaknade men långt ifrån bra....
Emma är ute och leker i snön.
Bu ska vi börja med lunchen.
Kram Åsa

Skapa flashcards