trepojkarochentjej

Alla inlägg den 5 november 2012

Av åsa - 5 november 2012 09:25

Ännu en jobbhelg över för min del....

Hoppade in i svärfars lille racerbil som vi lånat och skulle åka hemåt.

Fick precis innan höra att trafiken står helt stilla på Stallbackabron efter en krock med 5 bilar inblandade  

Fick höra att det är köer genom stan, vilket det ju blir, eftersom det är en alternativ väg....

Men när jag kommer till rondellen innan Nälrondellen, från Båberg sett, började kön strax efter.

Såg kön in mot stan.

Vände och körde över Vänersborg/Vargön. Var hemma ca 15 min efter jag brukar.

Vill inte tänka på när jag hade varit hemma om jag stannat kvar i kön.

I Vänersborg väjde bilen framför mig plötsligt för något, som visade sig vara en trappstege som låg mitt på vägen.

Ser strax efter en man komma springa på kanten på vägen. Stegägaren  

Fick sen höra om ytterligare 2 olyckor som varit nu på morgonen.

Måste varit underkylt, för tempen står ju på +

Nu sitter jag här och myser med tända ljus, och har nyss ätit frukost.

     

Ska lägga mig en stund på soffan och vila

Kanske är något på tvn....

Kram Åsa

Ovido - Quiz & Flashcards