trepojkarochentjej

Alla inlägg den 1 november 2012

Av åsa - 1 november 2012 22:03

Klockan ringde vid 8 i morse.

Upp och klä sig och sen gjorde jag kycklingsallad medans de andra gjorde frukost.

Rasmus & Jonathan kom från sin pappa och vi packade ner det sista.

Barnen var jätteglada att vi skulle åka till Arena Skövde och bada  

När vi kom fram så var det massor med folk utanför kassorna....

Tog en nummerlap. Drygt 50 nr före oss. Gick på toa och under tiden hade det gått framåt med 1 nr.

Det kom en tjej och delade ut godis och talade om att de släpper in lika mkt folk som det går ut  

Man vet ju själv att går man in på ett sånt ställe så stannar man ju MÅNGA timmar....

Alltså ingen idé att vänta  

Hoppade in i bilen igen och började åka hemåt.

Googlade på bad i Skara och hittade ett badhus där. Ringde och kollade läget.

Helt ok så vi åkte dit.

Åt vår lunch innan vi gick in och badade.

Stora bassängen vi gick i var kall när vi gick i. Där i fanns en stor uppblåst sak nästan som en jättebläckfisk som barnen klättrade mkt på

En vattenrutchkanak fanns och 2 bubbelpooler inne, en ute, en varm "källa" som var jättehärlig att sitta i, men det blev kallt i ansiktet....

Åkte bort till Jula och tittade efter en lampa till Emma att ha över sängen, men hittade ingen  

Gick in på Sportringen där det blev ett par svarta termobuxor till henne iaf.

Tittade på overaller med, men inget som passade.....

Hade tänkt mig en tur in på Citygross,

men alla barnen var såååååå hunngriga så det blev att åka över till Mc Donalds.

Har inte ätit där på ca 1 år, så det smakade super. Har varit sugen på en Big mc compay ett tag.

Åt en utan bröd, så nu klarar jag mig LÄNGE igen  

   

Emma i full koncentration  


        


 

När vi kom till stan svängde vi in hos pappa och Maritha och fick  

Hembakad pizza gjorde jag och Jörgen till kvällsmat, medans barnen slappade i soffan.

 


De små la sig direkt efteråt. Supertrötta.

Ludwig hade ont i huvet. Hoppas och tror att det är tröttheten som spökar så han vaknar pigg och alert imorn,

för då är planen att åka skridskor ihop med min syster och hennes barn     

Emma frågade när vi behöver gå upp i morn.

8.30 svarade jag.

Måste vi? svarade hon, jag är ju jättetrött....

Sötnöt   så klart du får sova om du är trött, men vi måste inte gå upp tidigare  

Ska läsa några bloggar innan det är sängdax för min del.

Sov gott.

Kram Åsa  


Skapa flashcards