trepojkarochentjej

Direktlänk till inlägg 20 september 2012

svinkallt i klassrummet

Av åsa - 20 september 2012 14:16

Jo vinden är kylig ute, men hjälp vad kallt det var i Ludwigs klassrum i dag.

Elementen fungerar inte. Det kändes lika kallt som ute   

Stackars barn.....

Läraren har tjatat på rektorn, så de ska få lösa element.

Ja ja bara de får värme....

Ludwig är jättevarm av sig så han fryser inte och har därför inget sagt hemma om det.

Åkte hem och åt lunch för att sen åka och hälsa på mamma en stund.

På hemvägen hoppade jag in på Öb och köpte på mig schampoo, sköljmedel mm.



I går var det lov från skolan och jag var ledig   

Började med sovmorgon.

Sen mysfrukost med tända ljus.

Emma ringde Jesper och ville leka.

Henne släppte vi av på vägen till Överby.

Där köpte jag 2 par byxor till Jonathan och en tröja till Ludde,

som de var med och provade, så klart   


Efter lunch åkte vi och hämtade syrran och barnen för en tur till svampskogen.

Först hittade vi  några pyttetrattisar, men sen hittade vi en del kantareller   

   

Vi hade med oss fika som vi åt/drack innan vi gick till bilen.

     

 


Sen blev det snabba ryck   

Hem och gjorde smoothie, hämtade hockeyutrustningen, hämtade upp syrran och barnen igen.

Jesper var med och testade på hockeyskolan.

Gick jättebra för honom på isen. Hoppas han vill fortsätta.  

Hemma igen hoppade Emma in i duschen och Ludwig käkade.

Emma åt med sen så klart   

Sen gjorde vi ett röj här hemma medans Jörgen åkte och handlade.


Känns som mina pelagonskott som jag tog för ett tag sen tagit sig   

Ett av dem har redan fått blomma   

Jättekul!!!

 


Nu ska jag snart fixa mig för ett arbetspass.

Ha en fortsatt bra dag i   

kram Åsa



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa - 31 oktober 2013 22:28

Skriver nu mitt sista inlägg här. Flyttar fr.o.m. i morn till loppi.se/trepojkarochentjej Hoppas du hänger med dit. I går va jag och Emma och gjorde några ärenden. Sen hade vi hemligt uppdrag på eftermiddagen. Var även på ännu en husvisning, ...

Av åsa - 29 oktober 2013 22:27

Äntligen är barnens höstlov här. Barnen är glada att få vara lediga. I går lekte Emma och Jesper hela dagen. När vi satt och åt middag säger Emma plötsligt att hon har ont i halsen och är varm i pannan. Jajjemän... 38,5. Hade inte märkt någo...

Av åsa - 28 oktober 2013 10:08

En härlig helg till ända. I lördags var det städdag här i området, men med det vädret som var gick det snabbt. Det blåste och regnade på tvären... Emma lekte med Jesper, först här och sen kickade de hem till honom. Vi var på husvisning, men de...

Av åsa - 26 oktober 2013 10:39


Vilket busväder det bjuds på i dag.... Regn och blåst. I går gjorde jag ärenden på förmiddagen. Va även på jörgens jobb med fika på deras 11fika. Hämtade Emma som hade med sig Max hem. Ludde hade med sig Filip och Viktor. På kvällen körd...

Av åsa - 24 oktober 2013 18:50

Sitter i badrummet med Emma som badar, men inte som alla andra... Har fortsatt virka. Vem kunde tro annat? Är på tredje mössan nu. Jättekul. Ludwigs Goblinsmössa är färdig och han är jättenöjd. Kul. Har redan bestämt vilket mönster det blir ...

Ovido - Quiz & Flashcards